Ошибка 1722. Ошибка пакета Windows Installer.
Этот раздел касается:
- Платформы: Windows 8, Windows 7, Vista, Windows XP, Windows 10
- Версии Java: 7.0, 8.0
ПРИЗНАКИ
Установка Java прерывается, отображается сообщение об ошибке:
Код ошибки 1722 относится к модулю InstallShield. Эта ошибка свидетельствует о сбое процедуры установки. РЕШЕНИЕ
Следуйте приведенным ниже указаниям, чтобы решить эту проблему.
- Удалите все следы неудачной установки Java, удалив Java
- Загрузите и установите автономный установочный пакет для Windows
На этой странице
某些 Creative Cloud 应用程序、服务和功能在中国不可用。
Ошибка
При установке или обновлении Adobe Acrobat DC/Adobe Acrobat Reader DC любым из следующих методов:
- С помощью пункта меню «Справка» > «Обновления»
- Установка с помощью приложения Creative Cloud для ПК
- Ручная загрузка и установка обновления
Происходит сбой установки и появляется следующее сообщение об ошибке:
«Ошибка 1722. Возникла проблема с пакетом программы установки для Windows. Выполнение программы в составе пакета настройки не завершилось должным образом.Обратитесь в службу поддержки или к поставщику пакета». Действие InstallWebResources, расположение:
05-29-2017 02:02 AM
my installation of hp client security is currupted in HP probook 440g2. i tried to install updated version of HP client security but error msg error 1722 also flashes on screen.
also before this error error 1001 appears many time.
please help to install hp client security.
Note: pre boot is also configured in my probook.
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Email to a Friend
- Flag Post
Re: error 1722
05-29-2017 05:09 AM
my installation of hp client security is currupted in HP probook 440g2. i tried to install updated version of HP client security but error msg error 1722 also flashes on screen.
also before this error error 1001 appears many time.
please help to install hp client security.
Note: pre boot is also configured in my probook.
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Email to a Friend
- Flag Post
Re: error 1722
05-29-2017 07:01 AM
Thank you for posting in the HP Support forum.
Note that I moved your post into a separate yours dedicated thread (here) so that we keep it clean and in one place.
Try using Reve Uninstaller free in an attempt to remove the leftover(s) from existing installation >> https://www.revouninstaller.com/
Try performing Deep Scan of your Windows Registry using WISE Registry Cleaner (portable app) and remove any issues it may find
2. Attempt to uninstall Microsoft .NET framework if you have it installed. Restart the PC.
3. Try to download and use the latest version of HP Client Security Manager for your PC model from here >> http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp74501-75000/sp74933.exe
Attempt to run the file. If it detects previous version installed, proceed with uninstallation.
If it does not detect previous version, proceed with clean installation
If you have performed all of the above, please post again with details about what is the currect status and what you have performed. I hope my suggestions help. Provide your feedback/reply.